65

Hej. Jag tänkte skriva tja, men jag kände att hej passade bättre. Ooooo vart ska man börja? Linda har flyttat till Borlänge nu och pluggar Design av digitala medier där. Otter och Jennifer fick komma på intervju till jobbet i västindien, inte jag, trots att jag skrev deras ansökningar. Lagom kul. Jag har en gång kvar hos Maria, sen är det slut där. Trine hör inte av sig längre. Jag och Yvonne har ingen kontakt. Emelie har fått en etta i Trollhättan. Malin åker imorgon till Tyskland som aupair i ett halvår (till att börja med). Bea har fått jobb i en klädaffär i stan. Finny hör fortfarande inte av sig. Inte Tommy heller nu längre. Och inte Sandra heller, fast det har ju hon inte gjort på ett tag. Cecilia och jag har i stort sett ingen kontakt, tack och lov.

Och jag sitter här. Min anställning på Blåklinten/Höjdpunkten har gått ut. Jag blir jävligt stressad av och trött på AF. Vill inte ha med dem att göra. Nånstans känns det som att det ändå borde vara mitt beslut om jag vill ha deras hjälp eller inte, men morsan, mormor och fan typ alla väljer åt mig. Körkortet - också stressande. I vilket fall har jag nu, med hjälp av min vän Dennis Tranberg, bestämt mig för att plugga och köra tills jag haft halkan, sedan göra teorin, och sedan boka uppkörning privat på vägverket.


Sedan har jag funderat en väldans massa på tatuering, och har nu, i princip bestämt mig för en text som jag ska ha på sidan, typ på revbenen. Det ska stå:

Och en dag skall jag flyga
jag skall flyga med vingar av eld.

Lägger upp en bild här också, i det typsnittet vill jag ha, och ungefär samma storlek, lite större.

De första två raderna från en dikt jag skrev typ i högstadiet. Tanken är att jag, allteftersom, ska fylla på med resten av texten.


Vad mer ska jag skriva om? Jag har beställt på internet, och fick igår hem min gräddsifon och åtta patroner med lustgas. Det var skitkul när jag provade det hemma hos Malin! Och jag, syrran och Bea var på bio igår, såg Bronson. Var sådär. Jag bjöd Bea eftersom hon var pank. Humlan ligger bredvid mig och är skitkonstig. Hon har nog blivit dement eller senil, vad det nu är för skillnad på de två.

Kommentarer
Postat av: Bea

Skillnad på dement och senil är: Dement betyder glömsk medans senil betyder gammal. Många använder ordet senil till någon som är glömsk men är helt fel. Detta har min mamma lärt mig, då hon jobbar på äldreboende med massa senila och en del av dom är dementa ;)

2009-09-06 @ 16:36:10
Postat av: Simone

Ahaaa :D tack gumman! Då vet jag det i fortsättningen, då har humlan börjat bli dement ^^ eller aa, senil också då, men....aa, det är "demensen" som gör att hon beter sig konstigt då ;P

2009-09-06 @ 21:25:48
URL: http://truebreathing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0