37

Främlingar skriver vackert. Jag måste citera.

"
Grus

det var morgon när jag mötte dej
det var morgon när jag mötte dej
det var morgon när jag mötte dej

det var din armbåge i mitt liv & det var
dimman & trafiken
det var morgon när jag mötte dej
men solen var inte uppe

det var vinter när jag mötte dej
tror jag; jag minns inte så noga
kan ha varit höst
eller vår
röda skor

jag tror du har senapsgula väggar
eller ärtgröna, varmlila, blå
röda skor
& jag älskar när du dansar
jag tror du syr kläder själv eller köper på Myrorna kanske
jag tror du har fyrahundra vinylskivor och
skriver dagbok med läderpärmar, bruna

jag tror inte att du minns mej, men jag önskar:
du tittar på mej
säjer Hej, ska vi dricka te spela Yatzy
resa till Moskva fylla sjutton samma dag
spela in hundrafyra blandband
till alla vi vet & till ensamma på gatan

sjung klappa händer titta på mej alltid på mej

mellanrum"


 

"som alla andra

mina läppar glider upp

varje gång hon går förbi

hon


jag har träffat henne

jag har träffat dig


hej hela världen

jag är kär i en tjej

anis."

_______________________________________________________________________________________________

 

Fy fan vad de drack igår kväll/natt. Fy i helvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0