29

Ja, jag är hård som stål när jag fått i mig alkohol. Outhärdlig, promiskuös.
När jag fått ragg eller däng vinglar jag hem till min säng där jag är lika makalös.
Sen blir jag ömklig och mjuk, patetiskt fyllesjuk och gnäller fram en och annan tår.
Jag kryper upp hos dej, som viskar "det är okej." Och kysser mitt smutsiga hår.


Idag gick jag upp tjugo över nio. Tjugo över nio, mina vänner. Fatta det. Det är fan en bedrift. Jag tänkte knalla iväg och sälja min kropp. Tigga och be. Nej, men jag skall titta efter jobb, tänkte jag. Sen nån gång. Jag orkar inte precis just nu.



Fan vad jag är patetisk.

Jag drömde något konstigt. Jag var i skolan (som såg helt annorlunda ut), och satt vid ett bord i matsalen, fast jag halvlåg mer över bordet. Sen så kom en viss person och frågade vad jag gjorde och då reste jag mig och hämtade en kopp espresso, fast jag visste inte riktigt hur man gjorde med maskinen, så det var lite krångligt... Sen gick jag utanför skolan och varmköks-Daniel var plötsligt tillbaka och frågade vart jag hade varit.... sen sa han nånting om att någon var i en "affär" (eller nåt) där i Kungälv som hette efterfesten (kopplas till efterfesten.com). Han sa något om att jag nog inte visste vad det var, att jag inte brukade hänga på sådana ställen, och när jag försökte säga emot honom så kom en taxi och plockade upp mig.... Sen minns jag inte mer.





Jag kan inte vänta. Tänk....om mindre än ett år så är det student.... om ett år så vill jag ha uppnått detta:
  • Körkort
  • Bil
  • Lägenhet
  • Jobb


Jag blir så jävla stressad över detta med jobb.... är det verkligen hela jävla världen om jag blir utan i sommar då? Tänk om det är hela jävla världen..... jag tar faktiskt trots allt studenten nästa år... det kan vara ganska bra att ha fått in en fot innan dess. Jag blir bara så trött på allting!!!!! Jag orkar fan inte!! Varför skall man behöva jobba??!! Orka skaffa sig ett jobb och veta att det är det man kommer göra resten av livet. Inte just det jobbet kanske, men att jobba överhuvudtaget. Det pallar inte jag. Jag vill vinna på lotto. Fast egentligen, vad är meningen med alltihop? Säg att man faktiskt vinner på lotto. Happ. Ska jag göra nu då? Ingenting, jag har pengar, behöver inte göra nånting. Resten av livet. KUL. Näe, fan. Vad är det här egentligen? Pallar man det?? Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0