16

Alla de sekunder.

Alla de sekunder jag velat ramla i din famn.
Alla de sekunder jag borde skrikit.
Alla de sekunder jag borde sagt nej.
Alla de sekunder jag borde vetat bättre.
Alla de sekunder jag ville våga.
Alla de sekunder du borde hållit min hand.
Alla de sekunder du borde varit tyst.
Alla de sekunder jag ville se dig i ögonen.
Alla de sekunder jag skrattat.
Alla de sekunder jag hoppats.
Alla de sekunder jag kvävt gråten.
Alla de sekunder naglarna grävt sig in i handflatorna.
Alla de sekunder käkarna bitits ihop så det gnisslat i ilska.
Alla de sekunder jag velat dö.
Alla de sekunder du önskat att du kunde ta med mig bort.
Alla de sekunder
vill jag stjälpa
över dig.

_______________________________________________________________________________________________

Jag har velat kräkas

Jag har velat dö

Jag har velat magra

Jag har velat sparka

Jag har velat rymma

Jag har velat bita

Jag har velat springa

Jag har velat skrika

Jag har velat ramla. Falla.

Jag har velat bli fångad

Jag har velat skratta

Jag har velat försvinna

Jag har velat gråta

Jag har velat sjunka. I en famn.

Jag har velat drunkna.

Jag har velat dränka. Fel saker. På fel sätt.

Jag har velat dansa

Jag har velat kyssa. Ordentligt. Så det känns.

Jag har velat hoppa

Jag har velat hoppas

Jag har velat våga

Jag har velat tro

Jag har velat beröra. Så många.

Jag har velat bli beskådad. Med blida ögon. Klarögt vaket.

Jag har velat sova

Jag har velat få löften. Om att någon stannar. Vakar över mig. Så att inget mera dumt ska kunna ske.

Jag har velat blöda

Jag har velat läka. Mig själv. Och andra.

Jag har velat skita i allt

Jag har velat ge fler chanser

Jag har velat örfila. Ofta.

Jag har velat krama. Och ännu hellre; bli kramad. Ordentligt. Så det känns.

Jag har velat trösta

Jag har velat bli tröstad

Jag har velat bli sedd

 

Och allt detta

vill jag än.


Kommentarer
Postat av: elin

en bok?? vrf förtjänar jag vara med i en bok??:O



Känner igen mig så i vad du ksriver Simone... Velat beröra... krama... bli sedd...



Simone...

2008-05-24 @ 20:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0