49

"Centralt för borderlineproblematik är ångest som uppträder i form av emotionell instabilitet, impulsivitet, känslomässig sårbarhet, "svartvitt" tänkande, identitetsproblem, separationsångest och klängighet omväxlande med avståndsskapande i viktiga relationer."

Fy fan vad jag känner igen mig.....har jag det.....borderline?..... Allting som nämns där stämmer ju....emotionell instabilitet.....impulsivitet, jag bara gör saker utan att tänka, spec. när jag mår riktigt dåligt....jag är vääääldigt sårbar känslomässigt.....jo, jag tänker svartvitt, det är ofta antingen eller......iofs är jag väldigt bra på att hitta mellanlägen, men när det gäller mig själv och min situation när jag mår som sämst då är det svartvitt....definitivt identitetsproblem.......absolut separationsångest......kan vara allt möjligt.....från personer på skolan innan lov, från skolan överhuvudtaget när dagen är slut....från vänner man önskar att man träffade oftare....men det som stämmer allra allra bäst är det sista, klängighet omväxlande med avståndsskapande i viktiga relationer.......det kan jag absolut hitta i min relation till Y. Ibland andra också, som Sandra till exempel......de som betyder mest för mig just det tillfället.....först klänger jag på dem som fan, och när det inte ger resultat så tar jag avstånd direkt, både för att "straffa" dem, och för att skydda mig själv.....så att jag inte hamnar i den situationen igen med att jag ropar och ropar utan att någon svarar mig.....

Borderline?

Kommentarer
Postat av: elin

fan. det stämde ju in på mig också.

ehm....



men man får tänka på att när man läser om sånt så...ja man kan ju ha allt möjligt skit om man nu ska gå så långt...

2008-11-07 @ 10:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0