67

Idag skjutsade syrran mig till Kungälv, för hon skulle till Gbg och söka jobb. Väl där fyllde jag på mobilen, och mötte upp Otter på MQ. Vi flamsade runt ett tag, klockan var runt tolv. Mina egentliga ärenden till Kungälv (köpa ram och lösa in en check på banken) fick vänta, eftersom jag glömde det jag behövde i bilen hos syrran. Dvs fotot som skulle vara i ramen (så jag visste måtten) och checken. Jag köpte örhängen och tittade lite på olika ramar. Sen gick vi in på Ish för att jag skulle boka tid för tatuering, men tatueraren var ledig idag :P Så därför ska jag tillbaka imorgon också. Jag skippade tiden hos Maria idag. Sms:ade henne igår, hon svarade inte, men har inte försökt nå mig idag. SKÖNT.

Sedan gick jag och Otter till biblioteket i skolan och satt där och väntade på Räkan. När hon kom så fick jag tillbaka ett busskort och en hundring jag lånat henne och visade henne mina olika nya örhängen. Vi gick till Bosses en sväng för att Räkan skulle betala någonting. Sedan så gick vi till Maxi och tittade på flera ramar, Otter köpte en juice och tuggummi och jag snodde en Power King. Otter gav sin juice till Räkan för han tyckte den smakade skit och hon tyckte den var "asgod". Vi gick tillbaka till Västra gatan efter att Jennifer fått ett telefonsamtal från Mathilda Wentzel som skulle träffa någon angående ett jobb och ville ha sällskap dit. Vi mötte henne, stod och rökte lite (precis utanför Utgångspunkten, kändes sådär), ropade på Melissa som kom ut från jobbet på Lindex, fick sällskap av henne. Sedan gick Mathilda in till jobb-grejen och jag, Otter och Räkan gick bort till Body Shop och tittade. Otter letade efter en födelsedagspresent till Lisa, och efter mycket om och men (och med min hjälp) lyckades han få ihop en liten korg.

Efter det ringde syrran mig och var framme i Kungälv igen. Jag sa hejdå till mina vänner och gick bort till henne. Vi åkte bort till Maxi och handlade, jag övertalade henne att använda den otroligt mkt behändigare själv-scanningen. Jag fick köpt min ram. Sedan åkte vi till banken som hade NYA ÖPPETTIDER!!! *Arg* Jaha, så var det inget med det, få ta det imorgon också då. Istället åkte vi till Västra gatan (igen :P) och jag visade syrran en cool grod-prydnad jag sett inne på Axelsons Interiör, och tänkte på morsans 50-årsdag. I bilen på väg hem diskuterade vi hennes blivande present och kom fram till att det vore roligare att ge någon slags upplevelse, och på något sätt försöka ordna så att någon av hennes kompisar också kan vara med. Väl hemma och efter maten hittade vi t.ex. ost- och vinprovning, ölprovning, floating, spökmiddag eller en weekend i frankrike. Vi får se vad det blir!

Och förresten, under hela dagen typ har jag haft sådan jävla mensvärk, så sen orkade jag typ inte ens röra på mig. Tvingade syrran sätta på Livvakterna, och fick henna att sitta kvar och titta med mig. Usch den filmen är bra! JAG ÄLSKAR SOUNDTRACKET! Därför lägger jag upp en länk med låten :D

http://www.youtube.com/watch?v=zBkD_QUCT2o


Alexandra Rapaport, Jacob Eklund och Örjan Landström i filmen Livvakterna.

Det var min dag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0