85

Den 1/9 2011 fick jag äntligen nycklarna till min första egna lägenhet. Och nu sitter man här, njuter av att vara sin egen, men det som skulle bli min största tillgång håller på att bli min död. Jag har ingen att umgås med längre. Okej, visst, jag kan väl säga att jag träffar någon kompis kanske i genomsnitt 1 gng/månad. Låter det okej? För mig är det skitjobbigt. Inte direkt att jag aldrig träffar folk, för jag jobbar ju och så, men att varje helg sitta i soffan och stirra på tvn eller datorn. Jag känner inte igen mig själv. Vad hände? Jag brukade alltid vara omgiven av vänner, alltid mitt uppe i nånting, alltid full (även om det inte låter så fancy så var det roligt i alla fall. Oftast). Men nu... ingen ringer... ingen smsar.... Och, som jag sagt så många gånger innan; jag bläddrar igenom telefonboken gång på gång bara för att inse att jag inte har någon att höra av mig till. Innan så gällde i och för sig bara när jag mådde dåligt, men nu gäller det hela tiden.

Jag har inte träffat Cecilia sedan hennes födelsedag den 9/10, och då sågs vi bara i max 1 tim.

Jag har inte träffat Finny sedan jag stack ifrån hans lägenhet i början av augusti. Vi är "vänner" igen, men inte riktigt.

Jag har inte träffat Tommy sedan.....han skulle köpa stolar i Gbg, tror jag, och ville ha sällskap. När kan det ha varit? Juni?

Jag har inte träffat Sandra på säkert 1 år. Jo, en gång på apoteket där hon jobbade, i typ 2 min.


Jag träffade Bea för kanske 2 månader sedan när vi såg Paranormal Activity 3.

Jag träffade Jennifer på Linnéas kalas den 28 okt.

Jag träffade Linda för ca 3 veckor sedan när vi färgade håret och kollade på Lark Rise to Candleford <3

Jag träffade Linnéa igår <3




Låter detta normalt? Är jag bortskämd? Är detta average för att träffa vänner? Ingen aning! Jag vet bara att jag känner mig så jävla ensam. Hur gör man för att få nya vänner? Jag har glömt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0